Alla inlägg den 2 oktober 2015

Av Erika Stahl - 2 oktober 2015 17:59

Då var den här. Dagen jag visste skulle komma, jag visste bara inte när. Jag hade hoppats på efter förlossningen, men nej, den kom natten till idag.


Vaknade vid 03.00 natten till idag fredag. Kände en smärta i väntser flank. "Fan vad jag legat snett", tänkte jag och försökte somna om. Lyckades lite sisådär. Kl 06.00 ringer Pepis klocka men jag är redan vaken. Smärtorna är redan nu enorma. Jag förstår direkt att det är ett njurstensanfall. Jag vet att jag har en sten i väntser njure, som i augusti mätte ca 7 mm. 


Pepi kör barnen till dagis/skola medan jag packar en väska, gör mig i ordning och slänger i mig lite frukost. Han jobbar ju i Malmö så han kan lika gärna dumpa mig på akuten direkt. Mindre folk på morgonen antagligen. Och det var det.


Kl är nu 18.10 Jag kom till akuten strax efter 08.00 Jag ligger på en avdelning sedan flera timmar och har äntligen börjat vakna upp. Smärtorna är nästan borta efter några doser medicin. Droppet sitter i armen och jag är fastande. Jag hoppas att urologjouren kommer snart och berättar vad som ska ske nu. 


Ultraljudet jag gjorde kl 16.00 visade små stenar i höger njure samt större stenar i vänster. Den största mätte 2.2 cm. Inte konstigt att jag har ont. 


Jag ligger i en 4-sal men det är bara 3 patienter här, mig inkluderad. Killen mitt emot sover och snarkar ljudligt. Tur man har musik som man kan stoppa i öronen.


Nu ska jag läsa lite bok. Försöka ta bort tankarna på mat men det är svårt när man känner lukten från köket. Ush, till och med sjukhusmat är lockande   


Uppdatering följer..........



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej på er och välkomna hit!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards