Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Erika Stahl - 9 oktober 2015 11:13

Det har redan gått 1 vecka sedan jag låg på akuten i Malmö med mitt värsta njurstensanfall någonsin. Ungefär vid denna tiden kom jag upp på avdelningen och var hög som ett hus. 


I söndags blev jag opererad. De satte in en sk dubbel-J stent som ska hjälpa till att avlasta njuren så att urinen kan flöda fitt. Jag blev inte sövd denna gång, vilket var skönt, utan fick spinalbedövning. Stenten de sätter in i njurbäckenet är inte tjockt, kanske några mm bara. Men njurstenen jag hade var så stor att de var tvunga att spränga den inifrån innan stenten kunde passera. Helt sjukt. 


Operationen gick dock bra och i måndags fick jag åka hem. Men det är liksom inte över där. Förhoppningen är att kunna avlägsna stenten om ca 1 vecka då alla njurstenar ändå är söndersprängda, mn det återstår att se. Stenten i sig är för jävlig. Den irriterar slemhinnorna och urinröret hela tiden vilket leder till att man hela tiden känner sig kissnödig, det svider nåt fruktansvärt när man går på toa, det gör ont i nedre delen av buken, man kan inte sova på sidan för då trycker det på stenten och man läcker urin. Så välkommen in i huset, gravidbindan! Den är typ 18 00000 mil lång och tjock som jag vetefan, men tar upp kiss, det gör den. Allt detta är i för sig inget nytt för mig då jag hade samma med Memphis. Ska faktiskt inte klaga för det var värre med honom. 


Men man blir snabbt trött på allt detta. Jag måste gå i snigelfart, kan knappt börja med utan att kissa efteråt mm mm. Och allt läkarna säger är: " nu ska du vila Erika, lyssna på koppen och gör endast det som kroppen orkar men det är bra om du rör på dig så mycket som möjligt". Va fan liksom. Ta det lugnt men röra på sig samtidigt. Hur gör man det? 


Jaja, jag försöker fokusera på små saker varje dag. Istället, som innan, städa halva huset, är jag glad om jag på 7 timmar hinner plocka undan en tvättställning med kläder eller städa lite på toa. Man blir totalt handikappad och tycker synd om sig själv...haha...Men så helt plötsligt så bestämmer sig baby Tres för att slå en dubbelvolt och då glömmer man allt det där. Man bara sjunker ner i soffan och njuter. Sen börjar man om med nya tag.


Over and out for this time.    



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej på er och välkomna hit!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards